10 Principis Bàsics d’Educació

Principis bàsics d’educació

1.- Impulsar el PEV perquè esdevingui eix central educatiu per tal de ser una vila educadora

El PEV (Projecte Educatiu de Vila) es una eina creada per molts dels agents actius que participen de l’àmbit de l’educació a Masquefa. Creiem que cal que esdevingui l’eix vertebrador de la proposta educativa de vila per aconseguir assolir els reptes plantejats de manera comuna, global i participativa.

2.- Defensar l’educació pública, laica i de qualitat, i sota cap concepte, donar suport a l’educació privada

Des de fa temps observem com l’educació s’ha convertit en una mercantilització del coneixement, les conseqüències directes les pal·liem en forma de retallades i control polític. Des de la CUP apostem per la defensa de l’escola pública, laica i de qualitat, que garanteixi la igualtat d’oportunitats tant per infants i joves.

3.- Treballar perquè els centres educatius de la Vila ses promoguin accions educadores per tal d’aconseguir escoles lliures de racisme, xenofòbia, masclisme i homòfobia.

Entenem que les polítiques educatives que promouen la igualtat davant de qualsevol condició d’una persona han de començar a l’escola bressol fins a l’ institut, tant sols d’aquesta manera aconseguirem crear una societat més justa i lliure de diferències. Entenent el PEV com l’eix vertebrador d’educació de la vila, conjuntament amb els docents i agents educadors cal que treballem conjuntament en aquesta direcció.

4.- Garantir l’educació per tothom

Per assolir el repte d’una societat més justa és necessari que construïm una escola més justa, és per això que cal que tots els centres educatius de la nostra vila, des de l’escola bressol fins a l’ institut es practiqui una educació inclusiva real. Per aconseguir-ho proposem una dotació econòmica i personal real, ja que considerem que és des de la diversitat on es poden treballar els valors pedagògics.

5.- Menjadors Escolars

Opinem que els menjadors escolars són un dels grans espais oblidats a les escoles. Tot i que aquests espais són gestionats per els consells comarcals, opinem que el seu funcionament ha de ser reformulat per tal de poder oferir una educació com una alimentació de qualitat, des de la CUP treballarem per crear una cooperativa municipal, deixant d’externalitzar aquest servei en mans d’empreses que tant sols busquen la seva lucració econòmica.

6.- Ús social dels centres públics

Entenem les escoles i els instituts com equipaments municipals oberts, i per tant, aquests han d’anar més enllà de la tasca educativa que s’hi dur a terme, d’aquesta manera, volem aprofitarem tots els seus recursos per a equipaments esportius, sales d’estudi, sales de tallers, biblioteca i sales d’informàtica, patis… .

7.- Creació d’una escola de mares i pares

La CUP treballarà per crear un espai comú i posi en relació a els pares/mares amb els docents com amb altres professionals. Aquest espai ha de servir per reflexionar sobre la criança , com per fomentar la cooperació, el diàleg i la coordinació entre pares/mares i docents.

8.- Repartiment equitatiu de la despesa de transport escolar.

El transport escolar es una necessitat per a totes les famílies que viuen fora de la vila, cal assegurar-nos que els infants reben totes les facilitats per arribar a els centres educatius, per tant, la CUP treballarà per que aquest servei sigui equitatiu per a totes les famílies. Per tant, proposem que aquesta despesa sigui gratuït, i augmentar els serveis que aporten aquests.

9.- Creació d’un consell d’infants Municipals

Per poder arribar a ser una vila participativa activa real cal que tots hi siguem representats, és per aquesta raó que creiem que des del PEV s’ha de treballar per crear un Consell d’infants Municipal per poder donar veu i vot a la infància de la nostra vila.

10.- Defensar la llengua catalana a les escoles.

Des de fa temps som testimonis del continuats atacs cap al model d’escola catalana per part del govern espanyol, un clar exemple es la LOMCE. És necessari un compromís ferm cap a la defensa del català com a llengua vehicular a totes les aules, patis, menjadors i espais extraescolars, des de escoles bressol fins a instituts. En conseqüència, qualsevol llei contraria a la nostra llengua i a la voluntat d’un poble serà rebutjada.