10 Propostes per millorar l'Habitatge i l'Urbanisme

L'urbanisme s’ha de posar al servei de la gent i de la qualitat de vida i no ser un instrument públic en favor de l’especulació o dels interessos privats.

El nostre poble, en els últims anys a patit una gran transformació urbanística, la qual cosa a provocat una ordenació urbanística amb moltes deficiències i poc cohesionada. Tot això més la situació de crisis capitalista ha produït que en la actualitat, el nostre poble tingui un alt percentatge d'habitatges abandonats i/o en propietat de les entitats bancaries.

Per això proposem:

1.Elaborar un Pla local d’habitatge, per tal de realitzar un estudi de la situació actual del parc d’habitatges en el municipi.

2.Crear una borsa d’habitatge municipal, amb garanties per als propietaris dels pisos i amb preus de lloguer més assequibles, mitjançant conveni amb la Generalitat.

3.Gestionar els habitatges de nova construcció sense acabar o abandonats i destinar-los a vivendes de protecció oficial. Promoure l’habitatge protegit de lloguer per a joves, gent gran...

4.Elabor una guia de serveis d’habitatge: ajuts actuals, promocions, cooperatives d’habitatge... Promoure ajudes a la rehabilitació, en funció de la renda.

5. Sancionar a les entitats bancaries que siguin propietaris d'habitatges abandonats o buits.

6. Evitar noves construccions i incentivar la rehabilitació dels habitatges antics.

7.Iniciar les accions pertinents per exigir el soterrament de les torres d'alta tensió properes a zones habitades o concorregudes i denunciar les situacions no reglamentaries de les línies elèctriques.

8. Debatre i aprovar entre tots els veïns i veïnes, totes les obres importants que afecti a qualsevol zona de Masquefa.

9. Preservar els terrenys i propietats municipals per no dilapidar el patrimoni del poble i recuperar espais degradats i en desús per tal de tornar-los a donar un ús ciutadà i comunitari.

10. Defensar la inclusió de Masquefa a la Vegueria del Penedès, no volem ser un poble oblidat de l'àrea metropolitana de Barcelona com ara son molts pobles d'aquesta àrea, volem ser un poble viu i dinàmic dins del Penedès.