9N i ara què?

A menys de dues setmanes per el 9N, la CUP de Masquefa vam organitzar un debat amb representants de les forces i entitats polítiques de Masquefa per debatre entorn al proper 9N.

A l’acte celebrat a l’Alzinar hi van participar Xavier Pérez per l’ANC, Dani Gutiérrez per PSC, Rosa Hernández per ERC, Manel Ferrer per CDC i Silvia Rotger per la CUP.

En primer lloc es va debatre quina serà la situació i quines expectatives hi ha per el proper 9N. Totes les representants van estar d’acord en que el nou 9N ha de ser un èxit de participació ciutadana i s’han de posar tots els mitjans per tal que hi hagi urnes al carrer. Per el que fa a la CUP, la Silvia Rotger, va afirmar que la nova “consulta” és irreversible, imprescindible i irrenunciable.

En el següent punt del debat es preguntava si després del 9N la DUI era la única solució. CDC, ANC i ERC hi van estar d’acord. El PSC al·legava que una DUI mai era la solució, sinó que s’havien de buscar altres vies. CDC, ANC i ERC exposaven que era la única via. Per part de la CUP, es va recordar que “a les anteriors eleccions la DUI figurava ja al programa electoral, però que en tot cas, s’havia d’aplicar amb coneixement. Segons el parer de la CUP “la DUI no podia ser immediata ja que abans cal crear unes estructures d’estat i canviar-ho TOT de dalt a baix”.

Tot seguit es va plantejar la possibilitat de continuar o reprendre les negociacions amb l’estat espanyol. El PSC plantejava que el diàleg era la única solució. ANC, ERC i CDC donaren per fet que és ja una via obsoleta, tot i que en un futur s’hi haurà de negociar. Per part de la CUP la resposta va ser un NO i convidava a totes les forces a negociar i dialogar amb la societat civil que és a qui es deuen els polítics, ja que no hi ha diàleg possible amb un estat antidemocràtic com és l’espanyol.

Per acabar el debat, es va preguntar a les forces quin era el paper del poble català en el procés sobiranista. Tots els representants van coincidir en que hi juguen un paper molt important, si no el que més. Per part de la CUP, vam concloure que “el poble català és a qui s’ha de donar tota la veu i posar les urnes perquè puguin exercir el dret a decidir. El poble és qui fa més de quaranta anys que surt al carrer i és l’element imprescindible d’aquest procés”.

L’acte va concloure amb les preguntes als ponents per part del nombrós públic assistent.