Masquefa amb les persones Refugiades?

L'Ajuntament ha engegat la campanya d'ajuda a les persones refugiades per inèrcia institucional i sense donar-li la importància que mereix.

El passat 18 de Març, coincidint amb el naixement de la Furgoneta Solidària de Masquefa i el seu viatge solidari als camps de refugiats a Idomeni, l’Ajuntament de Masquefa va informar i recomanar no participar amb iniciatives que no estiguin coordinades amb les ONG que ells recomanen, entre les quals hi trobem ACNUR que, recordem, són qui han col·laborat en el desmantellament d’Idomeni per traslladar les persones refugiades a camps militars. Al mateix temps, anunciava que les persones interessades en fer-se voluntàries podien passar per l’Ajuntament a emplenar el formulari per sumar-se a la iniciativa.

Uns dies després d’aquest anunci, la nostra regidora es va dirigir a les dependències municipals a demanar el formulari per tal de fer-se voluntària. La sorpresa va ser que les treballadores no havien estat informades ni se’ls havia facilitat la documentació de la campanya anunciada pel govern. Finalment, el formulari li va ser facilitat.

El passat 17 de maig es va fer l’entrada del formulari a l’Ajuntament. Sorpresa de nou. Les treballadores tampoc havien estat informades de com recollir els formularis ni de quin tractament donar-li.

Per a més despropòsits, l’Ajuntament informa a la web municipal de la possibilitat de col·laborar amb  l’Associació Catalana per a la Integració d’Homosexuals, Bisexuals i Transexuals Immigrants. Agraïm aquesta informació, però ens sembla d’un populisme aberrant, tenint en compte que fa unes setmanes es va aprovar una moció en contra de l’Homofòbia a Masquefa i el Govern no ha estat capaç ni de complir el primer punt de la mateixa.

Tanmateix, us animem a acostar-vos a l’Ajuntament a oferir els vostres recursos per a l’acollida de les persones refugiades. La mala praxis i oportunisme del Govern del Sr. Boquete no ens ha de desanimar en l’esperit de seguir col·laborant i oferint recursos per les persones que més ho necessiten.

Entenem que si el govern engega una campanya, el primer que ha de fer és informar i donar les eines necessàries a les persones encarregades de portar-la a terme.