Notícies de Masquefa

Una de les 25 propostes que va fer la CUP Masquefa per tal de servir d'ajuda en l'aprovació dels pressupostos per aquest 2018 és la millora de la situació en la que es troben els barris de Masquefa.

Al llarg de tota la nostra història, escrita sempre per homes, la dona, com un defecte espantós de la natura, ha estat amagada i se li ha impedit parlar sota pena de bruixeria, de sacrilegi, de revolta. Néixer dona l’ha convertit en moneda de canvi a les negociacions entre països, entre famílies, entre fortunes.

El 23 de febrer de 1981 i al crit de guerra de “se sienten, coño”, frase celebrada durant tot aquest temps com entranyable i divertida, ves per on, van començar unes de les hores més amargues de la nostra història. La tornada a temps que es creien tancats. Durant aquestes hores, una persona, Joan Carles I, rei del país, gestiona “amb èxit” el problema i tot acaba amb la conclusió de la necessària presencia de la monarquia a les nostres vides. Una altra persona, Gutiérrez Mellado ens deixa bocabadats amb el seu orgull de no agenollar-se mentre Tejero fa el possible per fer-lo caure.

Una de les 25 propostes que va fer la CUP Masquefa per tal de servir d'ajuda en l'aprovació dels pressupostos per aquest 2018 ja ha estat implementada al municipi. Tornar als plens mensuals era una exigència per tal de sumar transparència i debat polític al consistori, que s'havia vist retallada quan el govern de Boquete va decidir convocar una sessió plenària cada 2 mesos.

Davant la situació de repressió i l'aplicació de l'article 155 que pateix Catalunya, l'assemblea de la CUP va exigir al govern local trencar el pacte que mantenia amb el PP al consistori. El govern de Xavier Boquete va acceptar la nostra demanda. Un cop més ens van oferir que la nostra regidora entrés a formar part del gover i, un cop més, la nostra resposta va ser negativa. Davant la negativa, el govern ens va fer saber de la necessitat d'arribar a acords puntuals que permetin tirar endavant les propostes i, especialment, els pressupostos municipals.

Un any més, Masquefa s'engalana per la seva Festa Major petita. Durant un cap de setmana totes intentarem deixar al calaix totes les problemàtiques que ens envolten i ens fan patir dia a dia i sortirem als carrers a omplir-los de vida. Masquefa és un poble viu, viu gràcies a les persones que durant tot l'any fan possible que aquest cap de setmana gaudim de les activitats programades. Aquelles persones que dia a dia són al peu del canó i treballen incansablement per tirar endavant tots els projectes fets i pensats per Masquefa i la seva gent.

Estat actual de les obres

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Masquefa, juntament amb una cinquantena de veïns, va presentar el passat 13 de setembre una denúncia davant la Fiscalia Provincial de Barcelona per tal que s’investiguin les possibles irregularitats al voltant de la construcció del polígon situat al barri del Maset, a Masquefa.

El passat dia 19 de maig, just abans de l’inici de les vacances d’estiu, a conseqüència de diferents “tics” patriarcals i actuacions dutes a terme per l’equip de govern, però principalment amb l’objectiu de poder crear i, fins i tot, consolidar en el temps una vila lliure de sexisme i violència vers les dones, la CUP proposa en un ple municipal l’aprovació d’una moció que pugui assegurar que en un futur la vila serà lliure de qualsevol acte sexista en les festes celebrades al municipi.

El polígon industrial de Can Bonastre, a Masquefa, a tocar del barri del Maset, continuava sense desenvolupar-se deu anys després d'haver-se aprovat la modificació puntual. A finals de l’any passat es va anunciar l’arribada de l’empresa logística Carreras, i el que havia de ser un polígon amb naus de 500 i 1.000 metres que afavorís la implantació d'empreses petites i mitjanes, es va convertir en un polígon d'una sola nau per a una sola empresa. Quasi immediatament van començar les obres de remodelació i adaptació del terreny.

Al torn de precs i preguntes del ple passat, ERC va demanar explicacions a la Regidora de Cultura per la desafortunada gestió i combinació d’horaris dels actes del passat 11 de setembre a Masquefa que va provocar que alguns d’ells quedessin en un segon pla i no lluïssin com haurien d’haver-ho fet donat el moment polític que viu el país que exigeix la participació de tota la societat.

Pàgines