10 Principis de Territori i Mobilitat

Els carrers del nostre poble, després del creixement urbanístic, no van ser dissenyats per a les persones i ara patim la mala gestió en aquesta matèria. L'essència d'un poble és poder passejar d'una manera agradable i segura per carrers i places; els protagonistes han de ser les persones i no els cotxes.

Territori - Mobilitat

Els carrers del nostre poble, desprès del creixement urbanístic, no va ser dissenyats per les persones i estem patim la mala gestió en aquesta matèria. L'essència d'un poble es poder passejar d'una manera agradable i segura per carrers i places, els protagonistes han de ser les persones i no els cotxes.

 

Per això proposem:

 

1.Crear un pla de mobilitat dins del poble, la situació actual es troba saturada de cotxes sobretot al centre de la vila. Cal donar solució.

 

2. Fomentar l'us de la bicicleta com a principal medi de transport dins del municipi i crear carrils bicis i aparcaments per a bicicletes.

 

3.Fomentar un vila per passejar i on sigui agradable moure's a peu.

 

4. Iniciar els estudis i consultes amb tots els veïns, veïnes i botiguers per tal de crear zones peatonals temporals o permanents al centre de la vila.

 

5.A l'escola a peu o bicicleta, cal engegar campanyes de conscienciació i aportar els recursos necessaris per incentivar a la gent per anar a l'escola a peu o bicicleta.

 

6. Adaptar zones d'aparcament dignes perquè els veïns i veïnes dels barris i els visitants puguin deixar el cotxe en zones adaptades i no en fangars i així poder-se moure per la vila a peu.

 

7. Adequar els ressalts dels carrers a una mesura i una forma estàndard que forci a reduir la velocitat però sense malmetre els vehicles.

 

8. Fer un pla de mobilitat entre barris i vila, per tal de donar solució a un problema de mobilitat sobretot entre nens, joves, i gent gran que s'han de desplaçar a diari.

 

9. Engegar totes les gestions i exigir per totes les vies una ràpida solució a la variant (carretera B-224), per tal que es pugui circular amb total seguretat i sense riscos d'accidents.

 

10. Ens negarem a la construcció d'una autovia, el 4rt cinturó precipitarà a Masquefa a ser una ciutat dormitori i a morir com a poble, provocarà l'encariment, encara més, dels preus dels habitatges, el perjudici al comerç local i la destrucció de part del nostre entorn natural.