Notícies de Masquefa

Les viles també eduquen. Així com les ciutats, les entitats, els espais culturals, esportius i d’oci. Tots els agents eduquem. Totes les persones eduquem. Fins aquí, totes hauríem d’estar d’acord per començar a deixar de banda aquella idea retrògrada de que només l’escola educa, o només eduquem a casa... o és que realment mai treballem en xarxa i no educa ningú?

La CUP local havia mantingut en segon pla el nom de les persones que encapçalaran la llista amb la qual participarà a les properes eleccions municipals. Tot i que ja fa mesos que la resta de formacions locals havien fet públic el nom del cap de llista, la CUP «ha apostat per treballar les propostes per incloure en el programa electoral treballat en assemblees temàtiques, posant així el projecte de poble per davant de presentacions personals i mediàtiques» segons manifesta la Sílvia Rotger, actual regidora al consistori masquefí.

Com que era una de les propostes que exigíem per tal d'abstenir-nos als pressupostos de 2017, hem participat d'algunes reunions organitzatives, tant amb els membres del govern, tècnics així com amb Mirada Local, empresa encarreda d'aquest procés.

Una de les 25 propostes que va fer la CUP Masquefa per tal de servir d'ajuda en l'aprovació dels pressupostos per aquest 2018 és la millora de la situació en la que es troben els barris de Masquefa.

Al llarg de tota la nostra història, escrita sempre per homes, la dona, com un defecte espantós de la natura, ha estat amagada i se li ha impedit parlar sota pena de bruixeria, de sacrilegi, de revolta. Néixer dona l’ha convertit en moneda de canvi a les negociacions entre països, entre famílies, entre fortunes.

El 23 de febrer de 1981 i al crit de guerra de “se sienten, coño”, frase celebrada durant tot aquest temps com entranyable i divertida, ves per on, van començar unes de les hores més amargues de la nostra història. La tornada a temps que es creien tancats. Durant aquestes hores, una persona, Joan Carles I, rei del país, gestiona “amb èxit” el problema i tot acaba amb la conclusió de la necessària presencia de la monarquia a les nostres vides. Una altra persona, Gutiérrez Mellado ens deixa bocabadats amb el seu orgull de no agenollar-se mentre Tejero fa el possible per fer-lo caure.

Una de les 25 propostes que va fer la CUP Masquefa per tal de servir d'ajuda en l'aprovació dels pressupostos per aquest 2018 ja ha estat implementada al municipi. Tornar als plens mensuals era una exigència per tal de sumar transparència i debat polític al consistori, que s'havia vist retallada quan el govern de Boquete va decidir convocar una sessió plenària cada 2 mesos.

Davant la situació de repressió i l'aplicació de l'article 155 que pateix Catalunya, l'assemblea de la CUP va exigir al govern local trencar el pacte que mantenia amb el PP al consistori. El govern de Xavier Boquete va acceptar la nostra demanda. Un cop més ens van oferir que la nostra regidora entrés a formar part del gover i, un cop més, la nostra resposta va ser negativa. Davant la negativa, el govern ens va fer saber de la necessitat d'arribar a acords puntuals que permetin tirar endavant les propostes i, especialment, els pressupostos municipals.

Un any més, Masquefa s'engalana per la seva Festa Major petita. Durant un cap de setmana totes intentarem deixar al calaix totes les problemàtiques que ens envolten i ens fan patir dia a dia i sortirem als carrers a omplir-los de vida. Masquefa és un poble viu, viu gràcies a les persones que durant tot l'any fan possible que aquest cap de setmana gaudim de les activitats programades. Aquelles persones que dia a dia són al peu del canó i treballen incansablement per tirar endavant tots els projectes fets i pensats per Masquefa i la seva gent.

Pàgines