Cal felicitar-nos o no?

Ara fa 8 mesos, des del butlletí i blog de la CUP Masquefa, publicàvem un article denunciant el nyap de “pipi-cans” que l'ajuntament havia construït a la nostra vila. En aquell article dèiem que aquests Pipi-cans no eren els apropiats ni reunien les condicions òptimes pel seu bon funcionament i objectiu. Fèiem unes recomanacions de com haurien de ser i quina havia de ser la seva funció, més enllà de ser un WC per a gossos. Entre elles, dèiem que aquests espais havien de ser un lloc suficientment espaiós per a complir, a més de la seva principal funció, la d'un espai d'esbarjo per a gossos, totalment tancats, amb tanques i sobretot portes, papereres, etc, i un espai de trobada per als propietaris. Aquest article el podeu tornar a llegir al final d'aquest.

Doncs, apa, les nostres proclames han estat escoltades i ja el tenim aquí...

El que no saben, o si, és que l'han tornat a fer malament, o han estat assessorats incorrectament. Si haguessin llegit la seva pròpia normativa municipal, haguessin vist que qualsevol recinte tancat on hi hagi gossos d'una certa mida o raça, la mida de la tanca ha de ser com ha mínim de 1,80m. Per no dir que serà un espai, que fins que no creixin els arbres que han plantat, serà de limitació d'us temporal, ja que en èpoques de calor serà impossible portar allà als animals, degut a que només disposa d'un arbre que dóna ombra just al mig del recinte, amb el perill de patir un cop de calor (molt comú en els gossos en èpoques de calor) quan vagin a córrer i jugar.

També s'haurà d'anar amb compte, ja que són molts els gossos que els hi agrada fer forats a terra, degut a que aquest espai ha estat construït sobre tones de runes on era habitual veure material contaminant i objectes tallants i punxants, i no trigarem després d'unes quantes pluges a veure com aquestes runes, surten a la superfície.

Per no parlar de l'afectació mediambiental i a la salut dels animals i propietaris que aquest abocament comportarà.

És a dir, tal com dèiem no sabem si felicitar-nos o tornar a sospirar davant d'un altre nyap d'aquest ajuntament acostumat a fer obres de cara a la galeria però poc estudiades.

Un Ajuntament que ha convertit Masquefa en una abocador incontrolat i acostumat a omplir forats i espais naturals amb runes i escombraries.

I un Ajuntament amb una pèssima gestió cap els animals de companyia. Si més no, preocupant.

Article publicat al Febrer de 2014 al butlletí informatiu de la CUP Masquefa (http://masquefa.wordpress.com/2014/02/23/butlleti-de-la-cup-de-masquefa-febrer-2014).